dinsdag 10 augustus 2010

Stage : de natuur

Hup, hup, hup, hier is de volgende stage al. Na het grote succes van de vorige stage wou ik ook nu weer een enorm leuke week beleven met de kleuters. Deze week mocht ik de klas van juf Rita (2-3 a) overnemen ik mocht zelf een thema kiezen als het maar rond de natuur ging. Dus na een kort gesprekje met de kleuters bleek dat ze wel geintresseerd waren in kikkers, rupsen en water. Maar wat nu ... Dus kwam ik op het idee om in en rond de vijver te werken, ik ging meteen aan de slag om de klas om te toveren in een vijver. In de klas had ik een zwembadje geplaast waar water vanuit de vijver inzat. In mijn vijver zat ook een waterplant, dikkopjes en een vis.















De kleuters waren gefascineerd door het leven in ons "vijvertje". Elke dag gingen we samen rond de vijver zitten en gaven we het visje eten. Er werd natuurlijk nog veel meer gedaan gedurende deze week namelijk : de kleuters konden ook vissen in de klas, de kleuters konden boekjes lezen, kijken naar een poppenspel van onze rups. De rups die bang was van het water, ik had zelf een kort stukje uitgevonden waar er niet werd verteld. De kleuters mochten aandachtig kijken en er speelde rustige muziek. Daarna mochten de kleuters kort vertellen wat er gebeurde of wat zei dachten dat er gebeurde.
Ook hebben we samen nog kleine leuke vijvertjes gemaakt in het deksel van een schoendoos, de dieren en planten hebben we gemaakt uit zoutdeeg. En nog veel meer leuke dingen. Ik kan eerlijk zeggen dat het weer een zeer leuke stage was. Het afscheid viel me zwaar.

Nog enkele sfeerfoto's






Geen opmerkingen:

Een reactie posten